İnternetten aldığım ürün yanlış geldi ne yapmalıyım?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca satın aldığınız bir ürünü iade etme hakkına sahipsiniz. İnternet üzerinden satın aldığınız ürünlerde cayma hakkınızı kullanabilirsiniz. Siparişinizi 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz.
Aldığınız ürünün hatalı çıkması durumunda ne yaparsınız?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız mal ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Kargo yanlış ürün geldi ne yapmalıyım?
Aldığım ürün arızalıysa ne yapmalıyım? Kurye veya taşıyıcı tarafından getirilen ürün hasarlı, eksik veya yanlışsa ne yapmalıyım? Ürünün kargo ambalajında veya ürününde belirgin bir hasar, darbe veya kırılma varsa, kargo görevlisine hasar tespit raporu hazırlatmalısınız.
Yanlış gelen ürün nereye şikayet edilir?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
Aldığımız ürün hatalı çıkarsa kaç gün içinde iade edilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
İnternetten ürün sipariş iptali ceza var mı?
Bu nedenle internet üzerinden ürün satın alımında yasal bir cayma hakkı bulunmaktadır. Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve sözleşmesel bir ceza ödemeden sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Tüketici hakem heyeti ücretli mi?
Hayır, tüketici hakem heyetine başvuruda bulunmak için herhangi bir ücret alınmaz. Başvurunun incelenmesinde oluşan masraflar tüketici tarafından karşılanmaz.
Hangi ürünler iade edilemez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Kargo alınmadan iade edilir mi?
Müşteri (tüketici) malı teslim aldıktan sonra cayma ve iade hakkını kullanabilir. Ancak ürün yükten alınmamışsa, müşteriye kargo masraflarını ödemek zorunda kalma korkusu ve tehdidi nedeniyle ürünü teslim etmeye zorlanamaz.
Değişim yapılan ürünün kargo ücretini kim öder?
Ticaret Bakanlığı, Mesafeli Satış Sözleşmeleri Yönetmeliği’nde 2022 yılında değişiklik yaptı. 1 Ekim 2022’de yürürlüğe giren yönetmeliğe göre, e-ticaret iadelerinde kargo masrafları müşteriye ait olacak.
Kargo adresi yanlış yazılırsa ne olur?
Nakliye şirketine talimat verin: Nakliye şirketine yanlış adresi düzeltmesi veya kargonuzu yeni adrese yönlendirmesi talimatını verebilirsiniz. Bazı nakliye şirketleri yanlış adres düzeltme hizmetleri sunar. Sabırlı olun: Gönderiyi yanlış adrese yönlendirmek veya düzeltmek biraz zaman alabilir.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi uygulaması” olarak hizmet vermektedir.
Alo 130 ne işe yarar?
Ürün Güvenlik Raporu ve Şikayet Bildirimi.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve bu haklara, malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakları da dahildir.
Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Online alışveriş şikayetleri hangi bakanlığa yapılır?
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü | T.C. Ticaret Bakanlığı, 17 Mart 2023
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve bu haklara, malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakları da dahildir.